Günümüzde insanlar fikirlerini, duygularını, durumları ve en özel anlarını sosyal sitelerde paylaşarak sevdikleriyle ya da takipçileriyle paylaşmaktadır. Bunun yanı sıra büyük firmalar da kendi ürünlerini ve hizmetlerini bu ortamlarda paylaşarak duyurmaktadır. Bu amaçla firmalar, facebook, twitter, instagram gibi sosyal paylaşım sitelerinde hesap açarak paylaşıma başlamaktadır. Fakat ilk başlarda adını duyurabilmesi ve ürünlerinden bahsetmek için çok sayıda takipçisi olması gerekmektedir. Örneğin Twitter takipçi satın alma işlemini yaparak çok sayıda twitter kullanıcısına kolaylıkla erişebilmektedir.
Bir başka örnek olarak instagram takipçi satın almayı gösterebiliriz. Bu şekillerde tamamen doğal olan takipçi satın almak son derece faydalı olacaktır. Böylece firma, çok sayıda kişiye hızlı ve kolay bir şekilde erişerek amacına ulaşabilecektir. Firmaların bu sosyal paylaşım sitelerinde yaptıkları paylaşımlar sonucu gelen tepkiler firmalar açısından önemlidir. Instagramda paylaşılan bir ürünün resmi ne kadar instagram beğeni alırsa o kadar tutulmuş denilebilir. Ya da twitterda paylaşılan bir twit ne kadar kişi tarafından retweet edilirse o kadar kabul görmüş demektir.