Instagram’ın Kullanım Amacı Nedir?

Son günlerde takipçi satın alma konusunda en çok ilgi gören platformlardan açık ara zirvede olan instagram hakkında bir çok kişinin bilgisi var fakat, instagram’ın ismini dahi duymamış kişiler de mevcuttur. İnternet ve teknoloji çağında yaşadığımız bu günlerde vazgeçilmezlerimizin başında şüphesiz ki akıllı telefonlar ve içlerinde yer almakta olan uygulamalar geliyor.

Özellikle sosyal medya uygulamaları büyük küçük herkesin sahip olduğu hesaplar ile doluyor. Günümüzde hemen hemen tüm akıllı telefon kullanıcılarının sahip oldukları sosyal medya hesabının başında ise Instagram geliyor. Peki, dünya üzerinde milyarlarca aktif kullanıcıya sahip olan Instagram nasıl bir uygulamadır ve amacı nedir?

instagram nedir

Instagram Nedir?

Instagram, ister açık olarak tüm kullanıcılara, isterseniz de sadece sizi takip etmesine izin verdiğiniz kullanıcılara fotoğraf ve video gönderimi yapmanızı sağlayan uygulamadır. Uygulama içerisinde pek çok farklı aksiyon ve merak uyandıracak özellikler de bulunmaktadır. Hikayeler, görsel paylaşımları ve video paylaşımları ile birlikte arşiv ve kaydetme özelliği başta olmak üzere değişik yapısı ile dikkat çekmektedir.

Instagram’ın Kullanım Amacı Nedir?

Instagram ilk olarak sadece fotoğraf paylaşım uygulaması olarak hayatımıza giriş yaptık. Ancak daha sonra özellikle Facebook tarafından satın alındıktan sonra pek çok yeni özellik ile gücüne güç kattı. Instagram kullanım amacı olarak hem bireysel, hem de işletmeler tarafından yoğun bir şekilde kullanıma geçti. Özellikle milyonlarca kişinin her gün aktif olarak bu uygulama içerisinde yer alması işletmeleri de bu noktada bu alanlarda zorunlu olma konusunda tetikliyor. Bu yüzden instagramın iki kullanım amacını bireysel olarak paylaşımlar yapmak ve işletmeler için satış odaklı paylaşımlar yapmak olarak doğrulayabiliriz.

Instagram Hikayeler Nedir?

Instagram uygulamasında normal paylaşımlar ile birlikte hikaye paylaşımları da yer alıyor. Bu hikaye paylaşım alanları yine bireysel hesaplar ve işletmeler tarafından kullanılıyor. Hikayelerde özellikle farklı alanlara bağlantı verebilme imkanına sahip olan işletmeler bu özelliği aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bireysel hesaplarda bağlantı verme özelliği bulunmaz iken genel olarak anlık durum paylaşımları ve canlı yayın yapmak için kullanılmaktadır. Canlı yayın olarak gerçekleştireceğiniz hikayelerinizi dilerseniz daha sonra kayıt edebilir ve profilinizde öne çıkartarak sürekliliğini sağlayabilirsiniz. 24 saat geçerli olan hikaye bölümünde eğer öne çıkar özelliğini kullanabilirsiniz. Instagram hikayelerinde bağlantı verme özelliğinin sadece 10 bin takipçinin üzerinde kullanıcıya sahip olan işletme hesaplarında geçerli olduğunu belirtelim.

Leave a Reply